tisdag 8 mars 2011

Zumba........

....jag har varit på mitt livs första zumba-pass.
Igår var jag med maken på det gym i Göteborg, där han tränar 2 gånger i veckan.
Jag prövade ett zumba-pass.

Det var jätteroligt : till hög musik inspirerad av cumbia, salsa,samba och merenque skakar man på höfterna och rör fötter och kropp snabbt......Man dansar........till latinamerikansk musik......skithäftigt!
.
Det var jättejobbigt..........och naturligtvis svårt när man kommer ny in i en grupp som tränat länge och kan stegen.....

Dom flesta var unga , smala tjejer med mycket rytm i kroppen.
Själv tror jag ju att jag är i 40-årsåldern ( att mina 2 söner passerat 40-års-strecket är ju ett märkligt fenomen - men det händer ju så konstiga saker nu för tiden....)
Men , igår, efter 10 minuters zumba, förstod jag att jag nog är lite äldre än 40 och att jag nog inte har världens bästa kondition.........

Men skam den som ger sig....nästa måndag kl 17 står jag där igen, beredd för mitt andra zumba-pass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar