fredag 18 mars 2011

En storstadsmänniska som älskar Torestorp....

.................hur går det ihop?
Jo, det går väldigt bra ihop.....Man får de bästa av två världar:
Bo i Torestorp och ändå kunna utnyttja storstadens utbud.

Jag tycker om att åka in till Göteborg; utbudet, shoppingen och naturligtvis; mina väninnor.
Att åka in en heldag för att gå på akvarellkurs, äta lunch med någon väninna , gå på "stora gymmet" på zumba-pass...
Gå på en kurs i konsthistoria eller teater eller bio.........Underbart!

Men när jag får åka hem - från den stora , brusande staden till lilla Torestorp så är det en härlig känsla......

......för jag älskar Torestorp för naturen, de härliga naturliga, varma människorna, enkelheten. Jag trivs jättebra på "lilla gymmet" eller "Inga-Lisa:s gym" som jag kallar det. För det är verkligen Inga-Lisas förtjänst att det finns och att det är så trivsamt och en social mötesplats!

Jag trivs väldigt bra i PRO Torestorp/Älekulla med de trevliga mötena och alla trevliga , roliga medlemmar.
Mina väninnor i Göteborg blir avundsjuka när jag berättar hur trevligt vi har. Den närheten och delaktigheten har man svårt att få i en storstad.

Jag tycker att det i Torestorp finns en kreativitet och en vilja att förändra/ bevara byn som är beundrandsvärd.

Jag är  tacksam att jag får vara en del av  det!

Solnedgång över Tolken i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar