tisdag 15 mars 2011

En helt vanlig måndag

Igår hade jag en helt vanlig måndag.......
Upp klockan 6.00. Dusch och frukost, sedan med maken i bilen till Göteborg.
När maken går till sin arbetsplats går jag till Centralstationen i Göteborg för en fika innan jag tar 7:ans spårvagn till Guldheden. Klockan 10 börjar min akvarellkurs på KV Konstskola. En jätterolig kurs med en duktig lärare och trevliga intressanta deltagare. Vi målar, pratar, fikar , umgås och målar.........
När kursen är slut - spårvagn in till centrala Göteborg för en sen lunch - igår blev det en härlig räk-macka . Gott!

Lite shopping blev det också tid till. Det är lugnande för nerverna att göra slut på lite pengar......

Klockan 16.30 träffar jag maken och vi beger oss till Actic gym. Jag går på zumba.....härligt!!!
Efter en svettig , rolig timme, med hög musik och snabba danssteg  är man helt slut.

Klockan 19.40 är vi hemma igen....Vi äter en svampomelett.

En helt vanlig måndag.....så här underbar kan en helt vanlig måndag vara när man är arbetsbefriad och pensionist.
Är det inte otroligt underbart?.........När man är en glad pensionär........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar