fredag 14 januari 2011

Kvällspressen

Läser i GT på nätet att det i helgen skall bli regnkaos i Göteborg.
Regnet skall vräka ner! Risk för översvämning! Kaos! 40 mm regn väntas!

Läser sedan på: www.yr.no ( en ganska tillförlitlig vädersite): regn över Göteborg söndag c:a 7 mm........

Ja,ja ...den som lever får se....om kvällspressens "domedagsfarhågor" slår in eller om jag skall fortsätta lita på norska uppgifter om kommande väder............


Jag läser också att Gudrun Schyman skall avgå som partiledare för FI.
Hon är väldigt bekymrad över hur det skall gå för den person som skall efterträda henne. Det kommer enligt Gudrun att bli väldigt svårt eftersom Gudrun är så välkänd.....
Ja, välkänd är hon ju...eller kanske snarare ökänd....för det är väl mest det negativ man minns hos den damen.....
Mycket rubriker, men sällan något som man imponerats av........

Inte jag i alla fall!

Men vi kvinnor,som kan ta egna initiativ, behöver ju inte ett parti som heter
" Feministiskt Initiativ".......Det är ju rena löjan!
Tycker jag - och det står jag för!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar