lördag 1 januari 2011

Happy new year!!

Nyårslöften?
Ja, så här första dagen på år 2011 är det dags för att börja ett nytt; smalare, sundare och bättre liv.....Eller är det det?

Visst vill jag bli smalare, sundare.......men vad är jag beredd att offra för det?
Julgodiset är ännu inte slut - så innan dess kan jag inte börja banta...Man skall inte slänga mat...det har vi ju lärt oss.....
Och sundare..? Bor man på landet så måste man ju ta en promenad bara för att hämta in morgontidningen.....Och snöskottning är väl bra för konditionen?

Ett bättre liv......vad är det?
Jo - jag vet: jag skall odla mera luktärtor och lejongap, jag skall resa mer, jag skall njuta mer och lära mig mer.......Det är mina nyårslöften!
Och jag skall inte:rensa ogräs i onödan och oroa mig så mycket...

Jag önskar mig bara en sak: att få vara frisk......är man inte frisk så kan man inte njuta, odla,resa eller banta....

Jag önskar naturligtvis att alla mina nära och kära också skall få ha hälsan.....

Och som f.d sektionschef på Försäkringskassan så önskar jag att alla som är sjuka får sin sjukpenning! Vart är Sverige på väg när vi urholkar systemet så att sjukförsäkringen inte gäller vid sjukdom???
Försäkringskassans slogan: " Hos oss är alla försakade" (??)
Eller som man skämtar på Försäkringsbolagen: " Försäkringen gäller tills skada inträffar"....Är det så vi vill ha det? Är det därför vi betalar höga skatter?

Detta blev ett inlägg i debatten om sjukförsäkringsreglerna.....det var ju inte riktigt så jag tänkte när jag började skriva dagens inlägg.Men vissa frågor får mig att "gå igång".....

Första januari år 2011....En strålande vacker vinterdag. Blå himmel och 2 plusgrader. Vi som bor på landet, mitt i den vackra naturen, skall ut och ta en härlig promenad.....lite sundare kanske jag skall bli ändå......(?) Och när vi kommer hem igen är det dags för glögg och en chokladpralin......
Det kallar jag ett GOTT nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar