fredag 25 februari 2011

När man är en glad pensionär..........

Jag har tidigare varit med i styrelsen för byalaget i Torestorp.
Eftersom jag är föreningsmänniska kändes det naturligt att börja engagera sig där när vi flyttade hit för några år sedan.
Men sedan någon tid tillbaka har det inte känts meningsfullt att jobba med de frågorna som man driver.......
I min ålder bryr man sig inte så mycket om varken daghem, skoldiscon eller ungdomsgårdar.......I alla fall inte om man har sina barn och barnbarn i Kungälv.......

I kraft av min ålder har jag därför börjat engagera mig i PRO Torestorp/Älekulla.
Det är en väldigt trevlig förening med 131 medlemmar och  trevliga möten. Mycket skratt och trevlig samvaro......
Jag har nu blivit invald i styrelsen och blivit vald till studieorganisatör.......

Det som är så konstigt, i detta åldersfixerade land, är hur folk reagerar när man pratar om att man engagerar sig i PRO.....Dom ser det som "sista stadiet"... något väldigt tråkigt och grått........och lite löjeväckande....som ett förstadium till döden.......  Och när det gäller det sista, så har dom ju faktiskt helt rätt.........
Hela livet är ju ett förstadium till döden..........

....det är ju därför det är så viktigt att ha roligt och göra det bästa av dagarna.......Och roligt har vi i PRO!!

Så här roligt hade vi på årsmötet 22 februari 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar