torsdag 10 februari 2011

Att vara kompledig...........

...resten av livet.....Det är skönt efter ett långt arbetsliv.
Och välförtjänt!

I tisdags var jag på bio-café på Bio Roy i Göteborg. Först fika med liten semla
(jättegod!) . Sedan en introduktion av filmen " Coco - före Chanel". Sedan var det filmtajm. Filmen var ganska bra.......På bio-cafét på Bio Roy visar dom lite speciella filmer, sådana som kanske inte går på SF:s biografer......Många bra filmer har jag sett där sedan uppstarten av "cafe-bion" i höstas.
Härligt när man bor på landet att få komma in och känna lite avgaslukt i Göteborg. Men underbart att få komma hem igen.

Igår var det 500 meter bröstsim i simhallen. Idag var det gymmet i Torestorp.
Härligt att kunna disponera sin dag och bara göra "roliga" saker........



På tal om arbetsliv: Så här tjusig var jag i slutet på 70-talet när jag var på kurs i Skövde. Snacka om stora brillor! Man kan tro att det är skyltfönster man hängt på näsan. Men jag var glad ändå....verkar det som.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar