torsdag 4 augusti 2011

Vår vackra natur.......

Idag var det en underbar morgon!

När maken åkte till jobbet gick jag därför ut på en härlig stavgångs-promenad. Klockan 07.15 - och det var verkligen en underbar morgon. Sjön låg blank och det blommade i dikeskanterna........

Ja, egentligen var det mycket intressant att studera dikena vid vägkanten......plastflackor, ölburkar, papper osv..osv........Vad är det för idioter som åker runt på så här vackra vägar och bara slänger sitt skräp i naturen????

Man undrar hur det ser ut hemma hos sådana skräpnissar.......

Ok....det fanns lite blåsippor och rödklöver också i dikeskanten........men VARFÖR denna totala ansvarslöshet och nedskräpning av naturen? Vem tycker dom skall plocka upp deras skit??

Jag blir så förb...ad.......

Men det var trots allt en underbar morgon!

Och jag säger bara det.....om ni kastar skräp och jag ser det.......Jag tar bilnumret och ni kommer snart att få tillbaka det ni tappade i diket i er egen brevlåda!! Bara så ni vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar