måndag 8 augusti 2011

Sommarpratare......

Det är intressant att lyssna på sommarpratarna på P1 i radion.
Åtminstone på många av dem.

Den absolut bästa i år var lyssnarnas eget val : Monika Nyström. Hon pratade om sin makes cancersjukdom och hur dom kämpade på. Barnen var små och man höll dom delaktiga hela tiden. Hon berättade om hans död, begravning....allt på ett så bra och klok sätt. Jag grät hela programmet. En sådan klok människa , men såååå jobbigt dom hade haft det.

Igår var det Håkan Juholt som sommarpratade. Jag lyssnade inte!
Jag kan inte med den självgode pellejönsen.! Det vet min äldste son, så han ringde kl 14 och sa : "Lyssnar du inte på Juholt?"   "Nä" sa jag " Då lyssnar jag hellre på Jimmi Åkesson".
Jag läste recensionerna i GP idag över Juholts sommarprat och det står precis det jag visste. Han raljerade, höll tal och han hade kallat norske terroristen för "Anders" utan efternamn....Bara det.

Nä, fy 17!!!
Tur att min socialdemokratiske pappa vilar i frid på Lundby nya så att han får vara ovetande om vilken ledning partiet har nu för tiden........vojne,vojne......!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar