fredag 5 augusti 2011

Telefonförsäljare.....

....är det tröttsammaste som finns....PUH!!!

Jag blir så tröööött!!

Även om man är med i NIX , där man kan registrera sig för att slippa bli uppringd av allahanda försäljare, så är det ju alltid någon som anser sig ha rätt att ringa upp och erbjuda sina varor........

Idag var det PRO:s rikslotteri som besvärade mig.......Ja , jag blir verkligen besvärad och irriterad för trots att man säger att man inte är intresserad, så fortsatte damen sin monolog.........PUH! Att hon dessutom pratade nästan obegriplig skånska gjorde inte mitt humör bättre.......

Om jag vill köpa något - då gör jag det !! Och jag vill inte bli störd hemma!! Tack!!
Dom frågar ju inte ens om dom stör - dom bara mal på........

Det finns ju en skröna om mannen som blev uppringd av en enveten försäljare och till slut sa: " Om jag kan få ditt hemtelefon-nummer, så ringer jag upp dig i kväll."
Det är inte utan att man funderar på att säga så nästa gång.........Men jag orkar inte ens det........

2 kommentarer:

  1. Antar att du är med i PRO? Därav har de rätt att ringa dig. Vill du bli av med telefonförsäljare är det enklast att bara säga - Ursäkta men jag vill inte ha försäljning eller marknadsföring via telefon, kan ni vara vänlig att ta bort mig från ert register. Skulle de inte lyssna på dig kan du lägga luren bara men 95% av företagen kommer att förstå dig. Sen skall du veta att NIX gäller INTE för företag som du har ett avtal med, tex har du ett ICA kort så kan ICA ringa dig.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset.
    Var ju tråkigt att du valde att vara anonym..........

    SvaraRadera