tisdag 19 juni 2012

Bra MorsDagspresent...........(?)

....i Mors Dagspresent i år , fick jag en andel i ett EM-tips av min son.
Eftersom jag inte är så hemma i fotbollsvärlden ingick det att han fixade tipsraden åt mig.
Det är 80 deltagare som satsat 100 kronor var........Den som vinner får alltså 8000:-
Och jag leder just nu...........34 poäng........närmast mig har två personer  30 poäng , varav den ene av dem är min andre son, Stefan.....

Jag kan riktigt tänka mig hur dom andra deltagarna, kompisar, arbetskamrater till min son - mest herrar - undrar vad  det är för dam med konstigt efternamn, som är en sådan "hejare" på att tippa fotboll, hahahaha....

Men det är en del kvar - vi får se hur detta slutar.

Men spännande är det !





Detta får mig att minnas en gång för länge sedan:
Mitt första kontorsjobb på Volvo - Reservdelslagret. Det var bara herrar som jobbade där och jag och "lilla fröken Karleman".

Ingo skulle möta Floyd Pattersson i tungviktsboxning och det skull tippas internt om resultatet.

Alla herrarna var ju experter och dividerade hit och dit - NÄR skulle Ingos höger knocka Pattersson- och skulle den verkligen det?

Listan gick runt och jag fick  ta ett resultat som ingen annat satsat på - yngst i gänget som jag var......

Jag vann!!!  Jag minns fortfarande herrarnas förvåning och förbittring över min vinst.

Och jag minns fortfarande de bruna, högklackade skinnskorna jag köpte för vinstpengarna!

Härligt!

1 kommentar:

  1. Läget idag - måndag 25/6:
    Jag leder med 38 poäng - mitt barnbarn Andreas har 33 p0äng.
    OM Spanien går till final - vinner jag!
    OM Portugal OCH Tyskland går till final - vinner Andreas.
    Spännande !
    Det är ju jätteroligt om Andreas vinner de 8000:-
    Och lika roligt om jag gör det eftersom jag skall dela med Thomas ( det är han som tippat "min" rad........

    SvaraRadera