måndag 25 juli 2011

När det ofattbara sker.......

Det som hänt i Norge är så ofattbart och ju mer jag läser om gärningsmannens tankar och planering - desto mer bestört blir jag........

Hos mig skapar det en känsla av utsatthet och en oro.........

Jag minns tydligt 11 september 2001.
Jag var på konferens i Ronneby. Min man riungde på mobilen. "Det har hänt något fruktansvärt i USA".
Jag och en kollega avvek från konferensen,gick till mitt rum och satte på TV för att precis se hur det andra flygplanet körde rätt in i Word Trade Center...........
Det var så ofattbart och jag kände att "vad gör jag här - jag vill hem till mina nära och kära - till min trygghet".....

Precis så känns det nu också.......

Det är svårt att samla tankarna och att inte tänka på alla dessa oskyldiga människor som dödats så brutalt och framför allt - helt i onödan.......

Det värsta är ju att gärningsmannen ser sig som en hjälte, som gjort revulotion. Han vill ha öppna häktingsförhandlingar och han vill bära uniform.
Polisen i Norge har dock beslutat om stängda häktningsförhanlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar