tisdag 19 juli 2011

Ta fram det bästa humör du har.........

När jag gick i skolan sjöng vi denna sång:

Ta fram det bästa humör du har
var morgon när solen går opp.
Försök att hålla det ständigt kvar
när jorden går runt i sitt lopp.

För om du bara tänker så
det här var roligt det måste gå .
..............osv......

Jag försöker tänka på den sången ibland och det har blivit lite av ett mantra för mig.......

Ett gott humör underlättar
- och det är verkligen tur att man har humor.......Livet är ganska komplicerat!

.........en go livskamrat är guld värd!!!!!!

Jag läste något bra( på tal om gott humör) " Människor är som viner ; de dåliga blir surare med åren - de goda blir bättre"         Tänkvärt!  Det finns alldeles för många dåliga årgångar!!!!

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med, finns alldeles för många dåliga årgångar. Kom in på detta för jag sökte på sången, den sjöng även jag i skolan, och visst är den alldeles sann. Ett glatt humör underlättar livet!

    SvaraRadera