måndag 26 mars 2012

Idrottsglädje

Jag är uppväxt i en familj med en mycket idrottsintresserad pappa.
I princip är jag uppväxt på IF Wartas fotbollsplan på Hisingen där jag tillbringade mycket tid tillsammans med pappa och storebror Lennart.

I vuxen ålder har jag varit engagerad i mina två söners idrotter. Det har blivit mycket tid på hockeyrinkar, bandyplaner , handbollsarenor och fotbollsplaner.

Och jag har lagt tid på styrelsearbete och ledaruppdrag i olika föreningar där mina barn varit aktiva.

Därför kändes det bara så naturligt att åka upp till Upppsala när barnbarnet Andreas skulle spela SM-final i bandy för P 18 IFK Kungälv.

Och när man står där mitt i hejaklacken och det går vägen........så roligt det är!!

Så här glada blev : Lajos , farmor Siv och mamma Annica när vinsten var ett faktum!!!!( vi står på läktaren)

Så mycket tid som jag lagt på barnens idrottsutövande ; och så mycket tid som Andreas föräldrar Annica och Stefan lägger för att Andreas och Adam skall ha möjlighet att idrotta och att utvecklas.

Vi har vunnit! Bäst i Sverige!

Det är verkligen sann glädje när det otroliga händer - IFK Kungälv tar SM-guld med sitt P 18 lag......

Vem trodde det när de här killarna började i bandyskolan på Skarpe Nord för många år sedan och knappt kunde ta på sig skridskorna själva.....

Att ungefär hälften av killarna också varit på bandyskola i Edsbyn flera somrar är ju lite extra kuriosa.
Tack Edsbyn för vad ni lärde killarna....så att dom slog er i SM-finalen.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar