lördag 3 mars 2012

Ålder.......

....(hög ålder) anses av många vara ett handikapp................
Men antingen får man dö ung eller så får man bli gammal..........

På grund av detta  åldersförakt -  blir jag så GLAD när jag läser att Jan Eliasson, född 1940 , har utsetts till vice generalsekreterare i FN.



Jag ler för mig själv när jag tänker på debatten i tidningarna när han för någon månad sedan var föreslagen som ledare för socialdemokraterna.
-" Han var för gammal"  !!

Konstigt - han dög inte som ledare för socialdemokraterna i lilla Sverige - men han duger som vice generalsekreterare i FN!!
Hahaha......


Själv blev jag - hastigt och lustigt - på grund av ett väldigt sent avhopp - vald till ordförande i byalaget i Torestorp i denna veckan.
Och man hör att det tisslas lite ute i byn - den gamla människan.....(?)

Utan att på något sätt jämföra mig med Jan Eliasson - det vore väl förmätet - vill jag bara meddela alla som har farhågor om min ålder - den är inte ett handikapp! Den kanske till och med är en tillgång!!
Och som ordförande i ett litet byalag i lilla Torestorp i lilla Sverige tror jag inte att åldern har så stor betydelse. Det handlar mer om engagemang, förmåga att organisera och ett glatt humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar