tisdag 22 november 2011

Julskyltning.........

....I går hade jag en heldag i Göteborg.

Nu börjar det  kännas lite mysigt med alla julsaker och allt pynt i skyltfönstren.
Det är  inte lika mysigt i augusti när IKEA redan har full julstämning.....

NK:s julskyltning är ju alltid speciell och det är en tradition att titta på den.
Igår när jag stod där , som 60+-tant
tillsammans med alla 4 - 5 åringarna kändes det varmt i hjärtat.
Man blir ju glad av att se jultomten och hans nissar i tomteverkstaden......

Julen kan ju vara härlig, varm och inbjudande.....
men tyvärr är den ju så stressande för många.
Men jag har bestämt mig - jag vägrar att stressa inför julen .
Vi har till och med kommit så långt i vår familj att vi slopar
julklapparn till de vuxna i år, och skall  i stället spela "julklapps-spelet".....


Vi får se hur det slutar...........

Vi kanske inte kan hålla oss - så blir det som vanligt....julklappar till alla -
både stora och små barn.........spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar