fredag 7 oktober 2011

Ta från dom fattiga och gynna dom rika.......

Nu är jag så upprörd........
....så jag måste skriva av mig lite.
Juholt har fått för mycket bostadsbidrag......

Läser i bladet att Juholt fått ut 90.000:- "för mycket" i bidrag till sin övernattningslägenhet i Stockholm.

En 4-rummare som han delar med sin sambo.......

Och man skriver att han tänker betala tillbaka för han "vill göra rätt för sig"........
Herregud.....Vad är det frågan om.......
Självklart skall han göra rätt för sig.......Frågan är ju om man inte också skall utreda frågan om bedrägeri....
Det hade man säkert gjort på Försäkringskassan om det varit en vanlig "Svensson"......
Ljuga om sina bostadsförhållanden....det är allvarliga saker....

Kan den här mannen överhuvudtaget någonting om regelsystem i Sverige? Han kände inte till reglerna? Den förklaring gäller inte vanliga medborgare...Man har en skyldighet att ta reda på reglerna! Punkt slut!!

Mona föll på sina Toblerone....Hur kan den här idioten få fortsätta köra socialdemokratin i botten?
Någon måste väl agera???

Min äldste son , som vet vad jag tycker om Juholt brukar skoja med mig och säga: " Nu skall du väl rösta på Juholt - han vill ju sänka skatten för pensionärerna!"
Mitt svar är då: " Jag betalar hellre högre skatt än att rösta på den pajsaren!"

Så tycker jag - och det står jag för! Grrrr! Morr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar