söndag 24 juli 2011

Tragedin i Norge

Idag har jag sett på högmässan från Oslo domkyrka. "En samling för sorg och hopp".

Statsminister Jens Stoltenberg imponerar. En riktig landsfader. Proffesionell, värdig -  ändå känslosam tar han ett stort ansvar för nationen och folket........
Jag blir väldigt rörd........

Tror inte att någon socialdemokrat i detta landet - Sverige - skulle kunna agera lika bra i en så tragisk situation......
Juholt - han ser ju ut som en av bröderna Marx och är ju väldigt svår att ta på allvar + att han hela tiden säger idiotiska saker.....
Mona Sahlin - knappast!
Olof Palme-Ja, men han finns ju inte med oss längre
Anna Lind - Ja, hon var en klok kvinna - men hon finns ju inte heller hos oss längre.
Jan Eliasson -Ja, en mycket klok man.

Jag tycker det är konstigt att inte ledande socialdemokrater i Sverige kan säga några kloka ord om tragedin i Norge, eftersom socialdemokratin i Sverige och Norge tydligen har ett väldigt nära samarbete.
Det visar ju på vilka personer  som sitter i högsta socialdemokratiska ledningen här!

Jag känner starkt för norska folket och tycker det är en ofattbar tragedi som drabbat dem.
Så många unga människor som fick möta döden helt omotiverat........Fruktansvärt!

Jag känner stor respekt på Jens Stoltenberg och övriga ledande personer i Norge som försöker ena nationen. Inte minst kungahuset........

Man kan ju inte helt glömma Viktorias födelsedag i år med kungen i svart sopsäck......Och Silvia som efter alla ansiktslyftningar mer och mer liknar Musse Pigg.....(Varför? - hon har ju en naturlig skönhet - och ålder måste man respektera.....)
Det är skillnad på skillnad.........

Jag fortsätter tända ljus för de omkomna i Norge och jag fortsätter gråta och vara bestört.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar