torsdag 21 juli 2011

Här löser vi inga problem - här skapar vi dom!!

Hörde idag på radion att man har fruktansvärda problem att planera framtidens äldreomsorg.
Det beror på 40-talisterna och deras kontinentala alkoholvanor.
Personer 60 + dricker mer  alkohol än tidigare och det beror enligt experterna på baginbox-vinerna.

Nu befarar man problem när dessa personer kommer i 75-årsåldern och behöver äldreboeende. Man vet nämligen inte hur man skall sätta in vården mot droger på så gamla person..........

Hejsanhallå!!! Jag förstår att man oroar sig för att allt fler yngre män röker hasch och att skolavbslutningarna ( och studentbalerna) är ett enda råsupande och att det blir allt vanligare att dra en lina kokain på krogen. Gör någonting åt det! Det kallar jag drogpolitik.

Som det ser ut idag så är det väl ett fåtal pensionärer som erbjuds äldreboeende innan 95-årsålden.....och innan dess har vi nog dött av skrumplever....då är ju det problemet löst!

Men antagligen vill man inte lösa problem - man vill bara prata om dem........som det här med barnfattigdom. Jag var också fattig när jag var barn. Det var inte många kronor man fick i veckopeng när man växte upp på Hisingen.
Det är väl föräldrarna  till barnen som är arbetslösa och fattiga. LÖS DET ISTÄLLET!!! Juholt och co!!
Alla dessa invandrare i hopplösa miljöer i tex Hammarkullen och Bergsjön i Göteborg. Gör något för dem så att de kommer in i samhället och kan ge sina barn en dräglig uppväxt! Men eftersom det är ett för svårt problem för våra politiker att lösa, så måste de ju prata om någonting annat......

Och det är väl samma sak med alkoholen och drogerna; Om de nu börjar fokusera på 40-talisterna så behöver man ju inte bekymra sig om haschrökande 15-åringar eller alkoholskadade studenter......Att dessa ungdomar sedan kanske hamnar i utanförskap i resten av sitt liv - det är ju inte så intressant att lösa. Men hur vi skall få mormor Berta 83 år att sluta dricka vin..........där måste vi ta ett nationellt grepp!!

PUH!!! Ibland blir jag tröööött!!!!  Men jag har humor........( tror jag )......


Nu blev jag så upprörd , så jag måste ta mig ett glas rött! Skål!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar