söndag 8 juli 2012

Sommarnöje.......

...kan se olika ut för olika personer.

Vi har lite annorlunda förströelser på sommaren.....

Förra året höll vi på med en garderob från Jysk som inte var komplett och som vi fick köra fram och tillbaka.
Det tog några veckor och en resa till Korsika innan den garderoben var monterad.

I år håller vi på med stolar till matbordet. Också de från Jysk:
Vi hade länge tittat efter nya stolar till vårt ekbord.
Plötsligt såg jag en stol på Jysk som skulle bli perfekt - billig var den också....

Så jag slog till : 4 stolar.
Väl hemma skulle maken montera och det visade sig att det fattades massvis med skruvar.
Tillbaka till Jysk igen - nu fick jag skruvar.
Hemma igen -maken skall montera; då visar det sig att vi fått fel sidostycken - 2 av samma sort..PUH!!

Så i morgon är jag på Jysk i Kinna - igen!  Tredje gången inom en vecka! Kul!
Vi hoppas bara att rätt del finns.........

Mitt äldsta barnbarn, Marcus , sa en gång när han skulle förklara ett trolleritrick han sett på TV.
Han förklarade och förklarade men vi förstod ändå inte. Till slut sa han uppgivet:
- " Så mycket prat för ett enda exporiment!"

Så känns det just nu. " Så mycket besvär för att få 4 kompletta stolar - PUH!"

Men man väljer ju själv var man handlar - så något har jag förhoppningsvis lärt mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar