tisdag 15 maj 2012

Att läsa en bra bok......

....är nog den mest meningsfulla sysselsättning man kan ägna sig åt.

Tycker jag i alla fall.

Men det sällan man hittar en bok som verkligen fångar en totalt.

Jag har just avslutat en sådan bok. Helt underbar, intressant, spännande.... Jag kunde helt enkelt inte sluta läsa.

Boken heter " Drömhjärta" och är skriven av Cecilia Samartin.

Den handlar om två kusiner; Nora och Alicia som växer upp på Kuba på 1950-talet.
Dom tillhör välbeställda familjer och lever en bekymmerslös tillvaro på sin paradisö.
Men när Fidel Castro tar makten förändras allting hastigt.
Noras familj emigrerar till USA ; Alicias familj stannar kvar på Kuba i tron om att allting skall bli bättre.....



En väldigt bra bok.
Jag har inte streckläst en bok så här sedan jag läste Stieg Larsson triologierna.......

Kanske tycker jag boken är så bra för att jag varit på Kuba för ett antal år sedan. Och då blev jag helt betagen av Havanna.
En väldigt vacker stad!
Men jag blev också helt bestört över fattigdomen och bristen på mat........


Jag rekommenderar er verkligen denna boken ! Läs den!


Hur jag fick tag i boken? Jag lånade den på biblioteket i Torestorp (Kullabyn). Bara det!!!!
Livet på landet......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar