torsdag 8 september 2011

Man måste ligga i framkant.........

Min man är på personalutveckling 2 dagar. Varje gång han åker på "arbetsplatsutveckling" minns jag med fasa alla dessa konferenser, personalutvecklingdagar , Kickoffer, ledningsmöten...... osv...osv....

Man skulle uppnå målen, ligga i framkant, tänka positivt, gilla läget, hålla budget..........Ja, herregud....att man bara orkade alla dessa år....

Så nu - varje gång när min man skall "utvecklas" har jag mina egna planeringsdagar.
I afton skall jag äta en god räckmacka + ta ett glas vin.
Jag skall tänka efter vad som är syftet med resten av mitt liv....vad vill jag egentligen uppnå och varför....(?)

Som pensionär är det så härligt att inse att relationer med barn och barnbarn är viktigt; att  motionera; att gå på kurser; att lära nytt ;läsa böcker; att ha bra realationer och att resa är viktigt för mig..........Att utvecklas hela tiden , men på egna villkor.

Jag är tacksam för den tiden jag hade på min arbetsplats, men jag saknar den inte! Och att få bli pensionär och att få ha hälsan och förståndet ( tror jag i alla fall) i behåll det får man tacka Gud för!

Och man har blivit för gammal för att läsa ointressant böcker och för att umgås med ointressanta männsikor.....Det har vi inte tid med i min ålder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar