söndag 21 augusti 2011

Farmor.......

Idag för 21 år sedan blev jag farmor............
Jag minns det precis ! Min son ringde och sa att det blivit en pojke...........Det var tidigt på morgonen och jag skulle till jobbet. Som chef skulle jag den morgonen ha arbetsmöte med min grupp och tänkte att jag måste köpa något gott till kaffet........Men det var stängt överallt denna morgon på vägen mellan Kållered , där jag bodde , och Mölndal där jag jobbade........
.... så det blev Dumleklubbor - det hade dom i kiosken..........Så när första barnbarnet tog studenten för 2 år sedan bjöd jag på Dumleklubbor......och jag har fortfarande f.d. arbetskamrater som säger: " är han redan 20 år? - jag minns så väl den morgonen  när du bjöd på Dumleklubbor".

Att bli farmor  första gången var härligt....det var som att vara nyförälskad....det kändes så stort....Han finns och han är en del av mig!!! Yipee!!!.....eller snarare - jag är en del av honom.........Yipee!!!

Jag har sedan fått 3 barnbarn till - härliga gossar allihop- jag älskar dom!!!

Idag - 21 augusti   2011-  när första barnbarnet fyller 21,  är han på väg till Kalmar - för 3 års studier på Universitetet och hans ambition är att bli en ny " Janne Josefsson"........Han är så begåvad - och jag älskar honom!!! Inte för vad han gör utan för den han ÄR!

Och jag är så tacksam att få vara en del av hans liv........

Och livet går ju vidare....När jag nu inte längre är någons dotter och inte heller någons syster.........Då är jag någons mor och någons farmor............
C´est la vie..........som dom säger i Frankrike.

2 kommentarer:

  1. Så himla fint skrivet! Jag blir väldigt glad av att läsa detta! Grym blogg förresten, ska börja följa den från och med nu!

    SvaraRadera
  2. Tack Marcus!!!
    Jag älskar dig! Det vet du!!!Och lycka tillmed livet, studierna....alles....

    SvaraRadera