måndag 23 juli 2012

Betongarbetare.........

Jag har blivit betongarbetare på äldre dar..........

Denna krukan gjorde jag förra veckan. Dekorerad med snäckor från Bali.......

....ett snäckhalsband , köpt av denna unga dam november 2010.
Det är roligt att jobba med betong. Tungt och smutsigt och det är inte alltid man lyckas så bra.
Men då får man pröva igen!

Rabarberblad - modell större.

Rabarberblad - modell mindre
 Lite duktig är jag - det är så att jag nästan är imponerad själv.......

Men vad skall man roa sig med en sådan här sommar?
14 grader och 10 sekundmeter.......

Och maken som måste åka till jobbet........

Då är det bra att ha en påse finbetong, en spann och en murarslev........

2 kommentarer:

  1. Vad fint och kreativt! Det är så härligt att du bara kör på och det får bli vad det blir! Det är sånt som gör att det blir bra till slut när man vågar testa, prova och göra fel! Och ha roligt på vägen! Fler borde göra som du! fortsätt så :)) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Idag har jag varit hos Lina Lyngeroth - det är konsthantverksrunda i vår kommun. HON hade gjort fina saker i keramik + vackra tavlor........
      Ha det bra Anna! kram!

      Radera