söndag 24 juni 2012

Resan till Ungern 2012.

Vi har kommit hem efter en vecka i Ungern.

Vi har ätit gott, druckit gott, badat thermalbad och mått bra.
Några dagar ägnade vi också åt släkten i Zalakaros.
Annars bodde vi mitt i centrala Budapest på den berömda affärsgatan, Vaci utca.......mer centralt kan man faktiskt inte bo..........

                               Släktkalas i Zalakaros:
                          
God mat hos "moster" i Zalakaros. Hela släkten var där.......


Lajos moster o morbror, kusiner, kusinbarn osv......
Tillsammans med Lajos släktingar i Ungern ,mår man bra. Trots att jag inte förstår eller pratar ungerska  gör den goa, varma stämningen att jag känner sig så välkommen och mår sååå bra. Det ger verkligen energi att umgås med de här människorna.........Alla är glada, öppna och otroligt snälla.......


                               Tillbaka i Budapest:

Lajos mår bra över ett glas vin i Budapest.

Siv med Stefanskyrkan i bakgrunden.

Ungern är ett härlig land, Budapest en underbar stad.........

Minst en gång om året måste man bara åka dit........
Man flyger billigt med Wizzair, bor bra och dyrt i Budapest - härligt!!!

Jag vet att det är min man som är född i Ungern, men jag är övertygad om att i mitt förra liv levde jag nog där.....Det känns så enkelt, så hemma , trots att jag inte kan språket........

Och jag kanske borde tacka ryssarna som invaderade Ungern 1956 - det är ju det som är orsaken till att min mans föräldrar flydde till Sverige........Annars hade vi ju inte varit gifta i 29 år ..............Och han hade suttit i Budapest och druckit vin med någon annan..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar