fredag 9 september 2011

Flightradar24.com........

....är en härlig sida på internet.
Just nu följer jag min son och sonsons flygresa till London.
Dom startade 10.15 och jag har följt dom från Göteborg City airport ( eller Säve flygplats som vi från Hisingen säger) . Just nu är dom över Groningen........

Det är helt otroligt att man kan följa flygen på detta sätt.

I somras följde jag min andra son med familj när dom flög till Turkiet......

Tekniken är ibland skrämmande, ibland otroligt faschinerande och ibland blir man bara glad av den......
Detta är alltså en sida jag starkt rekommenderar......

Det är ju också intressant ( tycker jag i allafall som alltid är ressugen och nyfiken) att ta reda på vart just det planet som flyger över mitt hus just nu är på väg.........Oj, skall dom till Tokyo - Såå häftigt....!

Nä - nu har jag inte tid att sitta här och blogga - jag måste ju följa Thomas och Niclas flygresa fram till Stansted.
Man känner sig härligt delaktig och med lite fantasi är man nästan med på resan.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar