torsdag 3 mars 2011

John Lennon

I tisdags var jag på café-bio på Bio Roy i Göteborg.
Jag såg filmen "Nowhere boy".
Filmen är en biografi om poplegenden John Lennon. Den fokuserar på hans tidiga levnadsår som uppkäftig Liverpool-tonåring, hans familjerelationer och det tidiga mötet med musiken.
Filmen var stundtals riktigt rörande när den unge John ( i 17-årsåldern) försöker reda ut sitt trassliga familjeförhållanden.
Hans mamma var ung och skör när han föddes och han växte upp hos sin moster och morbror.

Mycket känslor och man behöver en näsduk..........

Intressant levnadsöde. Filmen slutar när "Beatles" har bildats och de fått kontrakt i Hamburg.......och resten av den framgångssagan känner ju det flesta till......

En bra film -lite "udda" som det filmer är som visas på Bio Roy. Inte dom där vanliga SF-filmerna....(som Åsa-Nisse och Änglagård....om ni förstår hur jag menar)

Jag rekommendera filmen....och jag rekommenderar verkligen bio Roy!! En härlig biograf!

Gå gärna in på: www.bioroy.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar