tisdag 24 april 2012

Bröllopsdag

Idag har vi 29-årig bröllopsdag.
Vi gifte oss söndagen 24 april 1983 -  borgligt - i kommunalhuset i Ale kommun.

Vi åt en lätt måltid hemma tillsammans med våra  barn - därefter reste vi till Rhodos på bröllopsresa.




De enda som visste att vi skulle gifta oss var våra barn och våra föräldrar.
Jag hade lagt ett meddelande på jobbet som de skulle få först på måndagen - men då var vi ju redan gifta och på resa i Grekland.

När vi kom hem efter en vecka och parkerade bilen i trädgården hade alla tulpaner och påskliljor slagit ut.
Jag blev helt betagen och sprang runt i trädgården och beundrade blomsterprakten.

Lajos behövde gå på toaletten och gick därför in i huset.........
Han hann bara sätta nyckeln i ytterdörren och ta ett steg in i hallen......
....då  vällde de damer ner från övervåningen . De stannade i trappan ,ropade:" GRATTIS!!" och kastade risgryn på honom.....
Han tittade förskräckt på dem och i sitt förvirrade tillstånd kände inte igen en enda av dem.......

Jag spankulerade lugnt i min vackra trädgård och hörde hur maken desperat ropade mitt namn.....
Väl inne såg jag ju mina kära arbetskamrater och det blev många glada skratt.

De hade fixat mat och vin och vi hade en väldigt trevlig bröllopsfest......

Maken fick tillbaka färgen i ansiktet och normal andning så småningom.....

Detta blev ett väldigt trevligt minne - och det var verkligen en överraskning - fråga Lajos!!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS på bröllopsdagen!!
    Bra jobbat av er! Vad romantiskt och roligt att få en sådan överraskningsfest!
    Ska ni fira något idag?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi skall fira idag med lite "grekisk afton"....eftersom vi åkte till Rhodos på bröllopsresa.
    Lajos måste jobba länge idag - så det var inte riktigt läge för att gå på "lokal"......
    Nästa år när det blir 30...(dvs 30-åriga kriget är slut...) får det nog bli en resa.......

    SvaraRadera